4 Şubat 2016 Perşembe

 
 
 
Hep mi Korelilerle ilgili yayın yapacağız değil mi dedim ve size şanlı ecdadımızın Çanakkale cephesinin kazanılmasının ardından bizleri yine şanlı bir zaferle taçlandırmalarını; Mehmetçiğin çıkarma sırasında yaşadıkları zorlukları ve  duygularını anlatan bir Trt yapımını tanıtmak istedim.
 
Siz takipçilerime diziyi tanıtmadan diziye konu olan cepheyi tanıtmak istiyorum.
Seddülbahir Cephesi, Çanakkale Cephesi'nin bir parçası olan Seddülbahir Çıkarması, 25 Nisan 1915 tarihinde Seddülbahir bölgesine beş ayrı noktadan ve  İngilizler tarafından yapılmıştır. Her iki tarafın da ağır kayıpları ile sonuçlanan saldırılar yapılmıştır. Sonuç olarak Haziran ayının sonlarında Osmanlı güçleri ilerlemeyi durdurmuş ve çıkarma başarısız olmuştur, daha sonra bu bölgede savaşın sonuna kadar kısıtlı ve etkisiz siper çatışmaları devam etmiştir.
 
 
Şimdi ise dizinin yapım aşamasından bahsetmek istiyorum. Çanakkale’de 5 ayrı lokasyon da kurulan film setinde çok sayıda figuran görev aldı. 750 adet kostüm dikildi, 750 adet silah ve 16 adet top yapıldı.  tabya ve siperlerin yeniden tasarlandığı yapım süreci yaklaşık 8 ay sürdü. Çekimleri 4 ay da tamamlandı.
 
4 bölümlük mini dizinin konusu; Çanakkale kara savaşlarının başladığı ilk gün olan 25 nisan sabahı, Binbaşı Mahmut Sabri komutasındaki 1050 kişilik Mehmetçik kendisinden kat be kat üstün düşman birliklerine karşı 32 saat hiçbir yardım ve destek almadan Seddülbahir’de direnmesini ve düşmanın ilerlemesini durdurmasını anlatıyor.
 
Yönetmen: Yasin Uslu 
Senaryo: Funda Çetin
Müzik: Yıldıray Gürgen 
Yapımcı: Okur Film
Oyuncular
İbrahim Çelikkol
Murat Ünalmış
 
Okan Yalabık
Uğur Güneş
 
Dolunay Soysert
 
İlker Aksum
Gülsüm Ali İlhan
Deniz Celiloğlu
Timur Ölkebaş
Ahmet Mekin 
 
 
İzlemeniz gereken diziler arasına eklemenizi tavsiye ediyorum. Zaten bence çok da bir şey söylemeye gerek yok şanlı ve övünülesi tarihimizi başarılı bir şekilde anlatan ve senaryosundan oyuncularına kadar başarılı olan bir yapım yine Trt'nin ellerinden çıktı bu yüzden biz en samimi dileklerimizle Trt'yi tebrik ediyoruz. ve izlemeye teşvik etmek için tam olarak şuraya bir tanıtım videosu koydum oradan bakabilir ve dizinin tüm bölümlerine Trt nin sitesinden ulaşabilirsiniz.
 
...Başka bir yayında görüşmek üzere...
 
...Esen kalın...
 miss iKON
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder